Negocjacje w pracyW negocjacjach nie ma czegoś takiego jak wygrana-przegrana. Ty po prostu odbierasz swoją należną część tortu. Jeśli czujesz, że jesteś wykorzystywany, to czas na kreatywne taktyki negocjacyjne. Te taktyki mogą nie być najbezpieczniejszym sposobem prowadzenia negocjacji, ale mogą mieć też ogromny wpływ na wynik końcowy.

Jak negocjować bez bycia chciwym

Negocjowanie bez chciwości to umiejętność, którą należy opanować, aby uzyskać najlepszą ofertę. Łatwo jest być chciwym i prosić o zbyt wiele z negocjacji.

Jeśli chodzi o negocjacje, zawsze powinieneś podjąć trzy kroki:

Krok 1 - Zrozum perspektywę drugiej strony

Krok 2 - Przedstaw swoją sprawę obiektywnie i z pewnością samego siebie

Krok 3 - Bądź gotów odejść w razie potrzeby

Wyjdź z ofertą: właściwe nastawienie do dzielenia się ofertą

Im więcej podzielisz się swoją ofertą, tym więcej osób będzie jej chciało! Jest kilka rzeczy, które powinieneś wiedzieć przed udostępnieniem swojej oferty.

Oferta: propozycja sprzedaży, która zawiera korzyści płynące z dołączenia do Twojej firmy i sposoby, w jakie mogą z niej skorzystać.

Co to jest oferta? Oferta jest w istocie propozycją sprzedażową, będąc jednocześnie jednym z najważniejszych filarów marketingu. Służy do przyciągania nowych klientów lub zwiększania lojalności klientów poprzez dostarczanie im większej wartości niż to, co w przeciwnym razie otrzymaliby, pozostając w swojej obecnej firmie.

Oferta może mieć na przykład formę newslettera, kampanii e-mail marketingowej, posta w mediach społecznościowych lub strony docelowej witryny. Oferty zazwyczaj zawierają informacje o tym, co oferujesz i dlaczego jest to korzystne dla konsumentów.

Wiedz, czego chcesz: wiedz, ile jesteś wart i czego szukasz

Zrozumienie tego, czego chcesz i jak to osiągnąć, jest niezbędne do osiągnięcia swoich celów. Wraz ze wzrostem wykorzystania technologii komunikacja nigdy nie była łatwiejsza.

Jednak nie wszystkie rozmowy są sobie równe. Aby chronić siebie i swoje interesy, dowiedz się, czego potrzebujesz, zanim o to poprosisz.

Dokładna wiedza o tym, czego chcesz, z niezwykłą dokładnością, pomoże Ci stać się lepszym w negocjacjach i mądrych negocjacjach. Pomoże to również zmniejszyć ryzyko nieumyślnego wyrzucenia ciężko zarobionych pieniędzy na okazję, która nie była tego warta dla Ciebie.

Używaj języka emocjonalnego i mowy ciała: połącz to na poziomie osobistym

Język emocjonalny i język ciała to dwa bardzo istotne elementy pisania. Pozwalają nawiązać kontakt z odbiorcami i zbudować z nimi osobistą relację.

W poniższym przykładzie autor treści używa języka emocjonalnego i gestów fizycznych, aby zademonstrować uczucia swojej osobowości, gdy mówi o urodzinach swojej znaczącej osoby:

„Nie mogę uwierzyć, że minęło 10 lat” – mówi między głębokimi oddechami. „Czas minął tak szybko, a jednak wiem, że czas, który wspólnie spędzamy, nigdy się nie skończy”.

Autor treści używa empatycznych słów, aby opisać, jak myśli o znaczeniu dnia. Następnie podnosi kieliszek szampana, aby wznieść toast za swoją drugą połówkę w ich rocznicę, jako emocjonalne i fizyczne połączenie.

Krótko i słodko: to sprawdzona metoda negocjacyjna w wielu firmach

Krótkie i słodkie to metoda negocjacji, w której obie strony przychodzą do stołu ze swoją „krótką” listą żądań i „słodką” kontrofertą.

Krótka lista żądań to zazwyczaj pierwsze 30 sekund tego, o co prosi druga strona, ale ważne jest, aby pamiętać, że są to tylko cele, ale niekoniecznie żądania. Oznacza to, że zawsze możesz poprosić o więcej rzeczy.

Słodka kontroferta to zazwyczaj około 10% tego, o co prosi ktoś inny. Ta liczba odzwierciedla, jak wiele uzgodnili razem jako zespół, a to oznacza, że może być więcej negocjacji w celu osiągnięcia porozumienia między obiema stronami.